onsdag 4 juni 2014

Brasilien 2 - Jobbet



Idag har vi lyckats undvika både långa bilturer och felkörningar och således kunnat koncentrera oss  hela dagen på att utföra bra arbete.
Men exakt vad vi gjort kommer ni få se i tidningarna först på Söndag.

Fram tills dess och från dagens bilder kan jag endast bjuda på en kavalkad i starka kulörer där alla bilder är hämtade från stället där vi intog dagens lunch.
För 35 kronor blev vi levererade varsin en tallrik med 3 biffar, pommes frites, bruna bönor, en del ris och ett salladsblad med tomatskiva.
Allt det där var lika färgglatt som hela omgivningen.
Till och med telefonkioskerna precis utanför.

Det som går lite sisådär och lite svajigt under dessa dagar är både täckningen på 3G och Internet.
Men min kollega säger att det bara är att vänja sig, detta är Brasilien.
Inget funkar bra.
Så jag antar att jag vänjer mig.





3 kommentarer:

Lars D sa...

Härligt! Mer bredvid om alla jobb och sånt.
Mat och hotellrum, love it!

Håll ut, bara sådär 5,7 veckor kvar nu:-)

/LarsD

Johan Hansson sa...

Dusch, hårfön men telefonkiosk?? Förstår inte det där med täckning när ni "hänger" vid BrasilIT och är det tummen upp han gör?

Daniel Nilsson sa...

Dareberg, ja, det är inte klokt vad tiden springer iväg... 5,6 veckor kvar imorgon och det känns nästan precis som man landat.
Jag lvoar, det blir mer mat och hotell innan jobben börjar blir klara.

Johan, Det där BrasillT måste vara en väldigt lokal antenn...den fungerade dåligt. Här går det knappt ens att instagrama ut sin maträtt. Så dålig är faktiskt täckningen! Han gör tummen ner!